Aliexpress.com’dan alışveriş yaparken nelere dikkat edilmelidir?

  • Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 8 yıl önce NovaCep tarafından güncellenmiştir.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #7855
    NovaCep
    Anahtar yönetici

    1- İlk önce dikkat etmeniz gereken şey satıcının %90 ve üzeri geribildirim puanına sahip olması.

    2- Ürün araması yaparken ücretsiz sevkiyat, en fazla puanlı, 1 parça v.b seçenekleri işaretleyerek arama yapmak büyük kolaylık sağlayacaktır.

    3- Ürün satın alırken mutlaka kargo gönderim yöntemini seçerken dikkat edin. Eğer kargo yöntemi “Seller’s Shipping Method” yazıyorsa satıcı ürünü takipsiz göndereceği anlamına geliyor.

    4- Takipsiz kargo yöntemi kullanan satıcılardan ya  alışveriş yapmayın ya da takipli göndermesini rica edin.

    5- Satın aldığınız ürün takipsiz kargo ile gönderiliyorsa kaybolma riski vardır.

    6- China Post Pegistered Air Mail, Singapore Post, Malaysia Post v.b kargo yöntemleri takiplidir.

    7- Ürün açıklamalarını ve alıcı geribildirimlerini dikkatlice okuyun. Özellikle negatif oy verenleri.

    8- Türkiye gümrük kurallarını bilerek ürün satın alın.

    9- 30 avrodan fazla fiyatı olan ürünün gümrükte rehin alınacağını unutmayın.

    10- Yurtdışı alışverişlerinizde kargo takibi* yapmak için. Hepsi bir arada paket takip servisi.  

    * Sadece kayıtlı gönderiler.

    11- Sim kart girişi olan hangi cihaz olursa olsun gümrükten geçemeyeceğini bilmelisiniz. Geçse dahi %20 vergi vermeniz gerekebilir.

    12- Takipsiz kargo sadece rakamlardan oluşur örneğin: 02259603721, 02233001548…

    13- Takipsiz kargonun hareketlerini sadece Çin içinde takip edebilirsiniz. Ülkeden çıktıktan sonra maalesef takip edilemez.

    14- Takipsiz kargolu bir ürün aldıysanız verdiğiniz adreste mesai saatlerinde bulunmanız gereklidir zira paket takipsiz olduğu için postacı kapınıza bırakıp gidebilir.

    15- Takipsiz kargonuzun akıbetini sormak için PTT’ye boşuna gitmenize gerek yok. Size verilen kodun uluslararası geçerliliği olmadığı için görevli memurdan bilgi alamayacaksınız.

    16- Bütün kayıtlı kargolarınızı buradan  takip edebilirsiniz.

    17- Ürün seçerken gönderim süresini 55-60 gün yazan satıcılardan almayın. 15-29 gün süre verenlerden almak daha mantıklı olacaktır.

    18- Ürün aramadan önce sağ üst köşeden gönderim yeri ve para birimini seçebilirsiniz. TL seçtiğiniz takdirde ürünün Türk lirası karşılığını görebilirsiniz.

    19- Ayakkabılar artık gümrüğe takılıyor.

    20- Yurtdışından getiremeyeceğiniz ürünler; cep telefonu, parfümler, ayakkabılar, sporcu gıdaları…

    21- Kargonuz gelmediyse satıcıya durumu bildirip koruma süresini uzatmasını isteyebilirsiniz.

    22- Satıcının koruma süresini uzatmasına rağmen hala ürün gelmediyse para iadesi isteyebilirsiniz.

    23- Eğer satıcı para iadesi yapmaya yanaşmaz ise Open Dispute (Açık Anlaşmazlık) açma hakkınız var.

    24- Açık anlaşmazlıkta hakem Aliexpress olacağından dolayı para iadeniz garanti altındadır.

    25- Satıcı size saçma sapan tekliflerle geliyorsa “Escalate Dispute” seçeneği başvurun.

    26- Satıcıyla anlaşamadığınız durumlarda, anlaşmazlığın Aliexpress tarafından çözülmesini istiyorsanız bu seçeneği kullanın.

    27- Bundan sonra satıcıyla yaşadığınız anlaşmazlık Aliexpress tarafından çözüme kavuşturulacaktır.

    28- Aliexpress size mesaj gönderecek ve teklifleri kabul edip etmediğinizi soracak.Onların teklifini kabul ettiğinizde dispute işlemi o teklifle sonlandırılacak.

    29- Varsa geribildirimlerde bulunan alıcıların ürün fotoğraflarına da gözatın.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.